dijous, 13 de novembre del 2014

J CLIC

                                                     L'ESCOLA  A UN  CLIC 
                                         

En la nostra societat, es fa un ús cada vegada més gran d’aquestes tecnologies en diferents camps socials: sanitari, serveis, sector productiu, etc., i n’hi ha moltes que les tenim tan integrades que ni ens n’adonem. El camp educatiu no pot ser menys que els altres. L’Educació, és la base de la nostra societat actual i futura. Això no vol dir centrar tot l’aprenentatge o caure en l’abús d’utilitzar les màquines pel fet que estigui de moda, sinó com un recurs important que hem d’aprofitar atesos els avantatges que ens aporten, i fer-les nostres de manera progressiva.  En aquest context destaca el programa interactiu J CLIC.

QUÈ  ÉS EL J CLIC?

El J CLIC  és la nova versió de Clic.3 realitzada per Francesc Busquets. És el programa principal, i serveix per visualitzar i executar les activitats. Ens permet crear i organitzar la nostra pròpia biblioteca de projectes i escollir entre diversos entorns gràfics i opcions de funcionament.
Aquest  està format per un conjunt d'aplicacions informàtiques que serveixen per a realitzar diversos tipus d'activitats educatives: trencaclosques, associacions, exercicis de text, sopes de lletres, algunes d'elles similars a les treballades en el programa anterior.
Sens dubte es tracta d'un recurs dels més coneguts per la seva senzillesa i per la varietat de possibilitats que presenta. Encara que sembli enfocat a l'alumnat de nivells inferiors, en el seu banc de recursos podem trobar activitats enfocades des d'Infantil fins a Batxillerat amb multitud de possibilitats per fer amenes i entretingudes, cobrint la majoria de les necessitats dels docents.

INNOVACIONS  AL  JCLIC

Algunes millores d'aquesta versió són:
  • *    La presentació més atractiva de les activitats
  • *    El marc de treball, més modern, més potent i intuïtiu
  • *    La visualització de les activitats a través d'Internet
  • *    Els puzles amb diversos encaixos
  • *    Les finestres amb caselles diferenciades i formes diferents
  • *    L'acceptació de formats mp3 i  imatges animades


 El motor  Java s'encarrega d'executar el programa  JClic en el nostre ordinador. A més ens permet veure i treballar projectes  JClic en línia, a través d'Internet.




QUÈ ENS  OFEREIX ?

En aquest programa interactiu trobem els  diferents programes  i  aplicacions següents : 


  • JCLIC REPORTS
Aquesta altra aplicació ens permetrà gestionar una base de dades en la qual es recullen els resultats obtinguts pels alumnes en realitzar les activitats dels projectes JClic. El programa treballa en xarxa i ofereix també la possibilitat de generar informes estadístics dels resultats.






  • ACTIVITATS DE DEMOSTRACIÓ

La millor manera de descobrir les possibilitats del JClic i aprendre a crear noves aplicacions és fer una passejada per les activitats de demostració. Mitjançant aquest botó podem anar a una pàgina per descarregar-les i integrar-les en la nostra biblioteca de projectes

  • J CLIC AUTHOR


L'apartat més complexe i innovador és l'aplicació Author ,ja que ens permet crear les nostres pròpies activitats interactives . D'aquesta manera podem adaptar les els exercicis amb temari que s'estiguin impartint a l'aula 

[author.png]


ACTIVITATS EN L’AULA

El JClic permet realitzar set tipus bàsics d'activitats que podem emprar per a reforçar el coneixements dels alumnes :
  •  Les associacions: pretenen que descobrim les relacions existents entre dos conjunts d'informació.
  • Els jocs de memòria: on hem d'anar descobrint parelles d'elements iguals o relacionats entre ells que es troben amagats.
  •     Les activitats d'exploració, identificació i informació.
  •     Els puzles: on hem de reconstruir una informació que es presenta inicialment desordenada.
  •     Les activitats de resposta escrita que es resolen escrivint un text.
  •     Les activitats de text: en elles es plantegen exercicis basats sempre en les paraules, frases, lletres i paràgrafs d'un text que cal completar, entendre, corregir o ordenar. Els textos poden contenir també imatges i finestres amb contingut actiu.
  •     Les sopes de lletres i els mots encreuats consisteixen en descobrir paraules amagades.
     A continuació s'ofereix  un vidio sobre  les diverses activitats citades anteriorment :



En conclusió podem dir que la clau és introduir la revolució tecnològica a les escoles mitjançant els ordenadors , pissarres digitals ,equipament audiovisuals i això no vol dir oblidar la pissarra de guix  I de  l’ús dels llibres . 

Podem  veure la pàgina oficial del JClic fent clic sobre  la imatge  i posteriorment en l'apartat  "ZonaClic-JClic":



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada